Ydelsesbeskrivelse: Arbejdsmiljøkoordinering
Opdateret 29.11.23
Her finder du Ydelsesbeskrivelse for Arbejdsmiljøkoordinering.
Ydelsesbeskrivelsen "Arbejdsmiljøkoordinering 2023" omhandler kun ydelser i henhold til "Bekendtgørelse om bygherrens pligter”, Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 117 af 5. februar 2013. For bygherren gælder bekendtgørelsen i sin helhed.
Pligter og ydelser i henhold til Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 110, om projekterendes og rådgiveres pligter m.v. efter lov om arbejdsmiljø af 5. februar 2013, indgår ikke i nærværende ydelsesbeskrivelse.
Ydelsesbeskrivelsen kan danne grundlag for udarbejdelse af aftale om at overdrage bygherrens opgaver – ikke bygherrens juridiske ansvar – i forbindelse med arbejdsmiljøkoordinering.
Ud over de ydelser, som er lovpligtige for bygherren i henhold til bekendtgørelse om bygherrens pligter, indeholder ydelsesbeskrivelsen andre mulige ydelser på arbejdsmiljøkoordineringsområdet, som kan tilvælges.
Ydelsesbeskrivelsen anvendes som grundlag for aftale om arbejdsmiljøkoordinering i forbindelse med planlægning, projektering og udførelse af bygge- og anlægsprojekter.
Ydelsesbeskrivelsen findes kun i en digital udgave.
Kontakt
Vibeke Grupe
Chefkonsulent
vgl@danskeark.dk
M 2628 0289
Kirstine Brøgger Jensen
Chefkonsulent
kbj@danskeark.dk
M 3034 1230