Forsikring
Hvordan bruger du din løbende forsikring? Har du brug for yderligere dækning i forbindelse med et nyt projekt? Hvad gør du, når skaden er sket? Og hvordan er du stillet ved andres konkurs? Find svarene her.
Forsikringen er en vigtig del af alle dine aftaler med en bygherre. Derfor er det afgørende, at du i hver enkelt kontrakt tager stilling til, hvilket ansvar du påtager dig, og hvordan det dækkes af din forsikring.
Din løbende ansvarsforsikring dækker både fejl i virksomhedens udøvelse af arkitektfaget og det almindelige erhvervsansvar, når fejlen ikke kan henføres til dit arkitektvirke men blot til, at du har forvoldt en skade som kunne forvoldes af enhver anden erhvervsudøver. Herunder kan du læse mere om, hvordan din løbende ansvarsforsikring hos HDI dækker og hvordan du bruger den.
Din medlemsforsikring kan ofte dække dit behov både, når opgaven vokser, og når du er totalrådgiver. I enkelte situationer er det dog mest hensigtsmæssigt at tegne en projektforsikring.
Husk at du også gennem dit medlemskab kan du også tegne erhvervs- og privatforsikringer med store rabatter til både indehavere og medarbejdere.
Læs mere om de enkelte forsikringer, brugen og mulighederne herunder.
Har du spørgsmål til den professionelle løbende ansvarsforsikring hos HDI, skal du kontakte vores forsikringsmægler Marsh på danskeark@marsh.com eller på tlf. 4595 9562, Lars Hedegaard.
Sådan får du forsikringen
For at tegne forsikring i HDI gennem Danske Arkitektvirksomheder skal du være medlem.